Du lever bara en gång

Du lever bara en gång

söndag 22 februari 2015

Vecka 38

Igår gick vi in i vecka 38 i denna andra graviditet och idag har vi endast 19 dagar kvar till bf. Jag börjar känns mig smått nervös inför den stundande förlossningen, men än får bebis stanna åtminstone en vecka till så vi hinner hämta hem syskonvagnen och madrassen + skruven som är till vaggan så vi kan montera ihop den. 
Under veckan som varit har jag gjort mina sista dagar på jobbet och det var vemodigt att gå hem efter sista dagen med tanke på att jag inte vet om jag får komma tillbaka då jag endast hade ett vikariat. Jag hoppas innerligt att det kommer att gå då jag trivdes som fisken i vattnet. Jag har även invigt köket med att både göra en god stek på spisen och bakat under veckan och allt känna helt underbart att det äntligen är färdigt. Jag och kelian har även vi under vår lediga dag i torsdags fixat klart vaggan helt. Och så här blev slutresultatet: 
Nu ska vaggan bara monteras ihop och bäddas så har vi nog allt klart inför bebis ankomst om ett par veckor. 
Och under dagen idag har jag tänkt att jag ska hinna packa min bb-väska kan vara på tiden att göra det i fall det skulle sätta igång nu. Jag ska även försöka hinna med att plocka lite hemma innan en rådgivare från Trygg-Hansa kommer dör att diskutera viljan försäkring vi ska ha på bebis. 
Hoppas alla får en toppen dag! 
Kramar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar