Du lever bara en gång

Du lever bara en gång

onsdag 12 november 2014

Igång igen 😃

Det var ett tag sedan jag skrev i bloggen nu. Senast är nästan 1,5 år sedan och på denna tid har det hänt mycket. Vi har flyttat till ett underbart litet hus som nu är under renovering. Först på tapeten är att fixa i ordning lillemansrum foton kommer att komma upp på hur resan har sett ut från rivning till målning och tapetsering. 

Här är lite bilder från renoveringen av lilla Ks rum efter dessa bilder har vi även fått upp det nya taket och taklisterna. Så vi hoppas snart bli klara med Ks rum. 

Jag har även hunnit gå ut och tagit examen från min utbildning, jag kan numera titulera mig behandlingspedagog. Är mycket stolt över mig själv att jag klarade det. Tre år av slit som kommer att belöna sig. Sommaren har varit tuff med en massa jobb inom äldreomsorgen. Under sommaren sökte jag massor med jobb inom det jag utbildat mig och fick ett vikariat fram till nyår och nu väntar jag på att få veta om tjänsten blir permanent, så nu hoppas jag håller alla tummar och tår för att jag ska få den för jag trivs verkligen med min tillvaro just nu. Jobbet är helt underbart. Trivs som fisken i vattnet. 

Ytterligare en nyhet som är viktig att tala om är ju att vår lilla K ska bli storebror i mars. Vi är helt överlyckliga att få utöka vår lilla familj och verkligen få känna oss just som den lilla underbara familj vi faktiskt är. 
Här är bild på vårt andra lilla mirakel från kub-testet vi gjorde i september. 

I denna andra graviditet har vi redan passerat halvvägs och har gått in i vecka 23 (22+3). 
Igår (11/11) var vi på bm besök och träffade vår bm för första gången sedan inskrivningen.
Alla värden var jättebra. 
Blodsocker: 4,5
Blodvärde: 121
Blodtryck: 105/60
Vikt: 80,8 (80,4 vid inskrivning så +0,4) 
Hjärtljud: 140-146
Fondusmått: 22

Matbilder från förra veckan. Enligt måtten är jag större denna graviditeten än med lilla K, men jag känner själv mig mycket mindre denna gång. 

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen framöver och hoppas kunna skriva lite varje dag. 
Ha en bra dag! 
Kramar <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar