Du lever bara en gång

Du lever bara en gång

måndag 26 januari 2015

Närmare och närmare

ÄPAllt börjar falla på plats och dagen med stort D kommer allt närmare och närmare. Idag har vi 47 dagar kvar till beräknad födelse av vårt andra barn, men mycket ska göras innan bebis kommer. Vi ska bestämma vilken barnstol vi ska ha till bilen. Vi ska måla om bebisens vagga och spjälsäng om vi hinner. Vi måste köpa ny innerslang till barnvagnen då det är punktering på hjulet nu. 
Den vänstra bilden är tagen idag i vecka 34. 
I helgen hade vi mamma, pappa och morfar på besök för att fira syrran som också var hemma och jobbade i lenhovda. Pappa fixade så vi numera har vatten i kramen i vårt kök plus installerade vår diskmaskin så nu behöver jag inte diska min disk i badrummet längre. Kan säga att det är en befrielse. Mamma och morfar hjälpte mig att byta tyg på stolarna till vårt matsalsbord. Jag blev sjukt nöjd. 
Från den beige fula till den fina svarta sitsen. Kunde inte blivit bättre. 
De bytte även tyg på denna till vår telefonbänk som jag fixat iordning. 
Förhoppningsvis ska jag även se till att måla om våra element till köket till helgen. Men eftersom det är för kallt ute måste jag göra det inne så får se när jag får tid till detta. Denna veckan är fullspäckad med saker vi ska göra då vi har städvecka på sonens förskola denna vecka också plus Jocke som har brandövning både måndag och onsdag. Och jag som jobbar kväll både tisdag och torsdag. Så jag och Jocke kommer inte se varandra speciellt mycket denna veckan. Men snart lättar det och jag går snart hem på mammaledighet. 

Hoppas alla får en kanonbra dag!
Kramar<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar