Du lever bara en gång

Du lever bara en gång

måndag 23 maj 2016

Överraskning del 1

Jag lovade att skriva inlägg om vad vi faktiskt hittade på i helgen. Vi började helgen med att jag bjudit ner mamma, min moster Lena och svägerskan Caroline till mig för att jag hade ordnat ett ljus- och inredningsparty och visst blev man några tusen kronor fattigare 😂 de fortsatte kvällen efter partyt med att dricka lite vin och vi satt länge och pratade om allt möjligt. Det är ju inte så ofta vi alla ses då jag bor här. Alla tre skulle ju sova kvar här och mamma hade inte då någon aning om vad vi skulle hitta på. Morgonen därpå när det var dags för frukost förklarade vi för mamma att hon kunde ge mig nyckeln till bilen för hon skulle minsan inte köra en meter med den under helgen. Vi startade hela kalaset med en champagne frukost och fixade i ordning oss för stundande dag. När vi satte oss i bilen fick mamma en ögonbindel för att inte veta åt vilket håll vi körde. När vi kommit efter Nybro fick hon ta av sig den (destinationen var Kalmar). Väl framme var det dags för lunch då var kl ca 14. Vi bestämde oss för att äta på krögers och där fastnade vi i nästan 3 timmar. Det var nu dags för den långa färden till nästa destination. Vi satte oss i bilen och ögonbindeln sattes på när vi svängt ut på E22:an. Denna dag skulle vi till att köra den största omväg man kan köra för att ta sig till slutdestination Påskallavik. Denna resa tog 1.5 timme och mamma lyckades som a och hade då ingen aning om vart vi körde. När jag vid ett tillfälle stannade vilen så vaknade hon och frågade om vi var framme men jag behövde då bara sträcka på mig då min rygg ömmade.
Väl framme hos föräldrarna väntade en stor överraskning. 
Mamma hade fortfarande på sig ögonbindel när vi stannade bilen. Och vi blev mottagna av min stiliga bror vid bilen. När vi hade kommit in en bit på gården tog vi av mamma ögonbindeln och på altanen stod hela släkten och ett gäng av mamma och pappas vänner och började sjunga för en väldigt chockad mamma. 
Nästa del av överraskningen kommer antingen senare ikväll eller imorgon. 
Ha en bra kväll! 
Kramar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar